4.11.2011

Kurban Bayramı...


An itibariyle evimin keyfini sürmekteyim. Malum hafta sonunun gelmesiyle bayram telaşı başladı herkes için, özellikle de büyük terminallerde iğne atsan yere düşmeyecek kadar insan var. Otobüslerin biri gidip biri geliyor, ona rağmen hala çoğu insan bilet bulamıyor. Ben yine bilet bulma konusunda şanslı olanlardanım ama her sene aynı senaryonun tekrar etmesinden yoruldum sanki;

-bilet arayışı
-bütün biletlerin aylar öncesinden bittiğinin öğrenilmesi (akabinde üni. birinci sınıf öğrencilerini saygıyla tek tek yaad edilmesi)
-önce şaşkınlık hemen ardından sinir katsayısının yükselmesi
-artık Allah ne verdiyse mantığıyla hummalı bir bilet arama girişimi
-ek seferler
-huzurlu bir şekilde nefes alıp verme fonksiyonunun düzene girmesi
-otobüste herkes mışıl mışıl uyurken (hatta muavin bile) sanki şoföre yaverlik yapacakmış gibi sabaha kadar gözünü dahi kırpmadan güneşin doğuşunu izleme
-ve son olarak ailenin verdiği o hiçbir şeye değişilmeyen huzurdan bir kaç tutam derin derin içine çekme...

Ne söylemek için geldim neler anlatıyorum neyse efenim işin özü bayram da bloğa uğrayamayacağım için şimdiden herkesin Kurban Bayramı'nı kutlamak istedim. Bu seneki bayramın herkese kutlu olmasını; huzur, bolluk getirmesini isterdim. Ama Türkiye bayramı buruk bir sevinçle karşılayacak malesef. Son haftalardaki şehit haberleri (hala devam ediyor hala, bu meretin bir son bulduğunu dünya gözüyle görebilecek miyim acaba) ve yıkıcı bir depremle sarsılan Van-Erciş deki halkımız için ne kadar mutlu bir bayram olur tahmin etmek zor değil. Tek söyleyebileceğim vefat edenlere Allah'tan rahmet diliyorum geride kalanlara ise sadece sabır. Herşeye rağmen hayat devam ediyor işte...

Bloğumu takip edenler bilir olayların genelde ilgi çekmeyen yönlerini kurcalamayı severim. Van depremiyle ilgili haberleri okurken İsimsiz Kahramanlar diye bir habere rastladım. Televizyonlarda ve gazeteler de genellikle ön planda olan, ilgi çeken olaylar yayınlanır. Ama depremde kurtarılanlar kadar kurtaranlar da vardı... Sadece Akut ve Kızılay'dan bahsetmiyorum gencinden yaşlısına bölge ahalisi, Türkiye'nin dört bir tarafından gelen gönüllüler ve üniversite öğrencileri, her zaman yanımızda olduklarını kanıtlamaya devam eden Azerbaycan ekibi, bir kez daha gönlümü feth eden Güney Kore ekibi ve daha niceleri... Irk , ülke, dil, düşünce farklı ama hepsi bir olmuş canla başla hayat kurtarmaya çalışıyorlar. Var mı daha ötesi!
Ne olursa olsun, herşeye rağmen bu ülke topraklarında doğduğum ve bu ülkenin vatandaşı olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum.

Bu kadar uzattığım için biyaneee, 
tekrardan herkesin Kurban Bayramı kutluyorum.
Tekrar görüşmek üzere sağlıcakla kalın;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

[Bilgilendirme: Saygı sınırlarının çiğnenmemesi adına gönderilen yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...