20.03.2017

Emeğiniz Emanetimizdir!


Bu seçimde ne oy kullanacan? SANANE!
Bizim emmimgil şu oyu kullanacaklarmış. BANANE!

Ülkemizde yapılan seçimlerin mantığı nedir? Gizli oy açık sayım. Yani oyun sana hastır, neye kime oy kullanmak istersen onu özgür iradenle seçersin. O halde her seçim zamanı bu iğrenç tantana nedir yahu! Bakınız denk geldiğim yorumlardan sadece birkaçı:

R.T.E. sevmeyen, hayır oyu kullanacak olanlar vatan hainidir. Niye! Herkes birbirine saygı duymak zorunda ama sevmek zorunda değil kardeşim. Karşındaki kim olursa olsun, çıkarın ne olursa olsun. Önce sen sevginin ne olduğunu tam olarak bir idrak et, el pençe divan durmak sevgi değildir aziz dostum.

Evet oyu vermek şehitlere ihanettir. Neden! Konu şehitlere ne ara geldi ya da niye geldi? Siyasi çıkarlar için yaşayanlarla yeterince uğraşıyoruz bari şehitlerimizi rahat bırakın be.

Daha iyi bir gelecek için Başkanlık Sistemi. He canım he! Değişim yerinde, zamanında ve uygun olan şekilde yapıldığında can suyudur. Zorunluluktur. Lakin içeriğini tam olarak açıklamadığınız, mevcut sistemin sakıncalarının ne olduğunu söylemeden yeni sistemi allayıp pulladığınız, mevcut sistemi iktidarı ve muhalefetiyle el birliğiyle bu günlere getirdiğiniz halde yeni sistemi daha iyi bir gelecek için kullanacağınıza inanmamızı mi istiyorsunuz? 

Atatürk'ü seven hayır kullanır. Öncelikle şunda anlaşalım. Ülkemi canı gönülden seviyor olmam Atatürk ya da bir başkasını tapma derecesinde sevdiğim anlamına gelmez. Sizin solcu olmanız Atatürkçü olduğunuz anlamına gelmediği gibi sağcı olmanızda dinci anlamına gelmez. Artık bizi ocu bucu gibi ifadelerle ayrıştırmaktan vazgeçin. Biz her şeyiz kardeşim aynı zamanda hiçbir şeyiz. Allah akıl vermiş kullan diye. Akıl süzgecinden ve elbette vicdanında geçir doğruyu savun yanlışın karşısında dur bu kadar basit.

Tek güvencemiz Erdoğan, Allah onu başımızdan eksik etmesin. Bak sevgili kardeşim burada önemli olan isim değil düşünce tarzıdır. Türklerin hakimiyeti milattan öncesine dayanır ve günümüzde birçok yerde varlığını sürdürür. Demem o ki bir ülkenin varlığını bir faninin varlığına yüklemek -bence- ülkene yaptığın en büyük kötülüklerden biridir. Ki bu Atatürk için ''Olmazsa olmazdık'' sözü içinde düşüncelerim aynıdır. Evet sayesinde bu ülke küllerinden doğdu saygım ve sevgim sonsuzdur. Ama bu düşünceyle yaklaşırsak aynı şeyleri Çin esaretine başkaldıran Kürşad, anadolunun kapılarını açan Alparslan, çağ kapayıp çağ açan Fatih ve daha niceleri içinde kullanmamız gerekir. Tam bu noktada işler sarpa sarar çünkü en tanınmışından isimsiz kahramanlara kadar vatan için güzel şeyler yapan kim varsa canımızdır, bizimdir, bizdendir. Hemen kısa bir not düşeyim: Haklıdır ya da haksızdır tartışması yapmadan, kim olursa olsun bakın cidden kim olursa olsun bir insanı göklere çıkarmak bana ters geliyor. Değer bilmek farklıdır, nefsi azdıracak derecede değer yüklemek farklıdır.

Hırsızların yönettiği bir sistem kabul edilemez. Az buçuk siyaset okumuş biri olarak ve aklımın yettiği günden beri gündemi takip etmeye çalışmış bir vatandaş olarak şunu gördüm ki; siyasi olarak başarı elde edenlerin hiçbiri sütten çıkmış ak kaşık değil. Ne iftira atan masum ne de iftiraya iftirayla karşılık veren masum. ''Sadece cebini değil vatanı, milleti düşünen hiç mi yok?'' var kardeşim illaki var. Lakin onlar kendilerini övüp göklere çıkarmadıkları için tanımıyoruz onları. Kaldı ki hakkıyla yükselenler ya suikasta kurban gidiyor ya ayağı kaydırılıyor ya da gerekli desteği görmüyor. Çünkü bize ağzı iyi laf yapan birileri lazım. Yalan bile olsa yalan olduğunu fark ettirmeyecek kişiler lazım. Biz böylesini seviyoruz, öyle alışmışız ki başka türlüsü ilgimizi çekmiyor. 

Yorumlara yorum yapmayacaktım bak yine duramadım. Şu seçim olayları bana o kadar saçma ve gereksiz geliyor ki. Altını çizeyim seçim değil seçim olayları. Yani her seçim döneminde yaşanan gereksiz tartışmalar, ülkemizde daha önemli sorunlar varken gündemi meşgul eden zırvalıklar silsilesi. Görünen o ki referandumda sonuç ne çıkarsa çıksın daha uzun süre gündemi fazlasıyla meşgul edecek. Bu arada Allah bilir neleri gözden kaçıracağız. Gerçi seçim olmasa bile biz bizi oyalayacak yarışma programları, moda programları, meclis kavgaları, evlilik programları, mafya dizileri gibi daha birçok gereksiz şeylerle yeterince beynimizi dolduruyoruz. Bilimmiş, sanatmış, mucitmiş, farklı spor dallarıymış aman bizden uzak dursun zaten kafamız dolu.

Amacım ahkam kesmek değil dostlarım. Tek dileğim bir olalım, biz olalım, kırmayalım birbirimizi. Zira, uğruna sevdiklerini kırdığın siyasilerin hepsi ay sonunda  maaşlarını alıp mutlu mesut evlerine gittiklerinde sen sevdiklerini kırdığınla kalırsın. Velhasıl kelam kararımız ne olursa olsun saygıyı elden bırakmayalım. Ve tabiki özgürlüğü! Yoksa söylenen her şey sınavlarda verilen kalemlerin üzerinde yazılan ''Emeğiniz emanetimizdir'' yazısı kadar anlamsız kalır.

Sağlıcakla kalın.

2 yorum:

  1. nasıl yorum yok dicektim bi baktım ki bu insan haklı yoruma gerek yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık insanlar yorum yapmaya korkar oldu. Benim için okunduğunu bilmek bile kafi. Teşekkür ederim;)

      Sil

[Bilgilendirme: Saygı sınırlarının çiğnenmemesi adına gönderilen yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...